Perşembe, Ekim 19, 2006

yesek yesek ne yesek?

merhabalar, sevgili okyucularım
pek tebiidir ki, beslenme konusu da oldukça önem teşkil eden bir mevzuudur. bu nedenlen, sağlıımızı düşünerekten zaman zaman sizlere bu konudaki bilgilerimi aktarıciim. sağlıklı beslenme ile ilgili örnekler şeediciim.
"bugün acep ne yesek?" diye düşünen siz değerli kitleme, gününüzü kolaylaştırıp, bi o kadar da saalınızı düşünüp nacizane tavsiyelerim olicek.
örneğin mesela bugün, bu mübarek ramazan ayında... tüm gün iftar saatine kadar boş kalan midenizi düşünerekten bazı tariflerim olicek efennim.
bu akşam içün:
yalancı sarımsaklı beypazarı çorbası
etli sulu köfte
pirinç pilavı gibi duran, bulgur pilavı
sivri biber kompostosu

efennim, "etli sulu köfte" içün gerekli malzemeler:
500 gr et
1 lt su
46 adet minnacık minnacık yuvarlanmış köfte
3 tam 2/5 cay kaşığı pul biber
2 tam 4/9 çorba kaşığı kabartma tozu
2 tatlı kaşığı tuz
2 tam 11/76 su bardağı sıvı yağ
bi avuç salça

efennim, oldukça geniş ama boyu kısa bi tencereyi önceden yakılmış ocağın üstüne koyup , içine yağınızı boca edin. soora da salçanızı ekleyin. bit kadar dooranmış etinizi de yağın üstüne boşaltın. iicene kavurun... kokusu apartmana yayılacak kıvama gelinceye değin kavurmaya devam edin.
iice kavrulduundan emin olduunuz etlerin üstüne köftelerinizi tek tek (etlerin arasında kalan boşlukları dolduracak şekilde) yerleştirin.
başka bir kapta suyu, önceden yakılmış ocaan üstüne koyup 72,5 dereceye kadar ısıtın. ısınan suyu soora 71 dereceye kadar soğuması içün 8 dakika 24 saniye bekletin. istenilen kıvama gelen suyu, hazırlanmış köfte ve et dolu tencereye boşaltıp üstüne de kabartma tozu, pul biber ve tuzu ekleyin. tencerenin kapağını kapatıp televizyonun karşısına geçin. seçeceeniz bi müzik kanalına basıp ( size tavsiyem power türk) 14 şarkıyı tam, bir şarkıyı da nakaratına kadar dinleyecek şekilde izleyin. reklam aralarında yemeğinizi karıştırmayı unutmayınız. zaman dolunca tencerenin altını kapatıp yemek saatine kadar dinlendiriniz. tabaklara servis ederkene üzerine yoğurt da şeedebilirsiniz. Afiyet şeker olsun saygıdeğer hayranlarım.
bu köşemin de sonuna gelmiş bulunmaktayım. hepinizi sarımsaksız ve sooansız öpüyor, sofralarınızda kuş sütünün dahi eksik olmamasını temenni ediyorum efennim...
GÜLFİDAN

6 yorum:

foondah dedi ki...

örtmeniiiiiimmmmmmmm :)))

burda da buldum yakaladım valla sizi ehiehi şindi bu yorumu alamanca yazmak vardı ama kalmadı bende o kadar ecnebiice ühühü kulaamı çekin valla :P

önceliklen blog dünyasına hoşgeldiniz der, bi maniniz yoksa komşu blog olarak gülegüle oturun ziyaretine gelmek isterim. hazır suluköfte de yapmışınız, yerik ne güsel ;)

ee nassınız, neler yapıosunuz görüşmeyeli? ösledim valla, msnlere giremiyorum ama burdan da şeederik artıkın hehe

şindilik bu kadar misafirlik yeter diyerekten "kement"ime son veriyorum ve fekat her an takipte olduğumu da belirtmek istiyorum. yazılarınızı zevkle okuyoruz efenim, nice kementlerde tekrar görüşmek dileğiylen... bize de bekleriss, hem keke börek neyin de yaparıss ;)

özlem the suluköfte ;*

edi.ben dedi ki...

gulüüüm,
sınıfımın en nadide alamanca ustası
tabularımın kurtarıcısııı... oleyy ki karşımdasın yine. ben de seni özlemişem sormaaa... hayatımın en mükemmel alamanca sınıfııııydınız. ooof offff...
cok sewindim geldiine ben de gelcem kek yemege söz..
öptüm seni muckssss diye hem deeee
sulu sulu :)

foondah dedi ki...

aah ah neydi o günler; tabular, kayıntılar, çalak patlak alamanca cümleler, bitmeyen kahkahalar... valla aynı sınıfı toplayıp blog günü yapmak lazım ehehe ben de öpüyorm kocman ;) sefkilerlen görüşmek üzzre ;***

Adsız dedi ki...

özlemişim..

Adsız dedi ki...

Edi SENİ ÖZLEMİŞİM...

edi.ben dedi ki...

?????????????????