Çarşamba, Ekim 18, 2006

bu köşe şiir köşesi, yok öyle su şişesi...

bilerek mi yanına
almadın giderken
başının yastıkta
bıraktığı
çukuru

güveniyordum
oysa ben sevgimize
vapur iskelesi
ya da tren istasyonundaki
saatin doğruluğu kadar

beni senin gibi
bir de annem terketmişti
ki göbeğimde durur
onun yokluğundan
bana kalan
çukur

yeniden MERHABA saygıdeğer okuyucucuklarım.
şiir köşemizde bugün Sunay Akın'nın "giderken" isimli şiirini şeediiceez.
efenim diyoo ki burda Sunay'ım, bilerek yastıktaki çukurunu yanına almadın diyoo. yani sevgilisinin gitme eylemi gerçekleştirmiş olması söz konusu. ve yastıkta yatarkene sevgilisi başını koyduu yer çukur şeetmiş. ve ööle kalakalmış efenim. ve o çukur Sunay'ıma batıyoo yani, yani sevgilisini hatırlıyoo. üzülüyoo.
sevgilerine olan güveninden bahsediyoo soora Sunay kardeşim. vapur iskelesindeki ve yahut tren istasyonundaki saatin dooruluu kadar güveniyomuş sevgisine kızın. amma burda tebi bi çelişki şeediyoo. çünki iskeledeki saat ve yahut istasyondaki, ne derece dooru olabilir? di mi sevgili okurlarım? pili neyin bitmiş yahut da bozuk felan olması gayet mümkün.
efenim, son kıtada diyo ki; beni bi de annem terketmişti diyoo. yani burdan anlıyoruz ki Sunay kardeşimi, annesi de terketmiş. amma bu nasıl bi terkediş di mi efenim? mecburi, yani allah gecinden versin, ölüm terkedişi mi, yoksam bırakıp gitti mi, kör olasıca bilemiyoruz efenim. amma ve lakin diyoo ki göbeğimde annemden kalan çukur duruyo diyo. hani göbek bağıylan bağlı olur ya cenin ana rahminde anneye. işte doounca göbek bağını kesiverirler, göbek çukuru dediimiz çukur kalır efenim. bazılarının ki pek güzel olsa da, bööle pırtlak çıkık çukurlar da vardır, üzerinize afiyet.
yani sevgilisi terkedince yastıkta, anası terkedince göbeende çukur bırakmış demek istio. yani çukurlar ona ayrılıı, terkedilişi şeediyo okuyucularım.
pek bi dokunaklı, pek bi acı dolu bu şiirin yorumunun sonuna geldik sayın yorumseverlerim.
başka bi bilgilendirme ve yol açma köşemde görüşmek üzre diyoo hepinizin en çukur yerlerinden öpüyorum efenimm.
GÜLFİDAN

2 yorum:

Adsız dedi ki...

şiir akgün akova'nın değil, sunay akın'ın.

edi.ben dedi ki...

evet, biliyorum... biliyorum ama Akgün Akova'nın "aşk ve kuyrukluyıldız" isimli şiir kitabından aldım o şiiri...