Çarşamba, Temmuz 25, 2007

dünyanın sonu "karadelik miii beyaz cüce mii?" öğrenemeden biz zati yok ediyoruz ne acı ki :(


Selamlar, saygılar pek bi' en değerli okur- yazar kitlem.
dün dedim daha sık sizlerlen olcem, bugün başladım bile işte görüldüü üzre.
effennim, pek tebiidir ki ne pek çok bi' fazla mevzuu var sizinle komunike halinde olup, benden size sizden bana aktarılması gereken. Çok ama çok konu var güncel fekat zati bunlar her bir yerde her dakka konuşulageldiinden ben şincilik yorum yapma tenezzülü göstermiyorum sevgili okuyucuklarım.
Ben burda bambaşka bir diyara götürüp sizleri, ufkunuzu apayrı bi' yönde genişetmekle yükümledim kendimi.
dünyamızın sonuna dair effennim!!!
bilim adamlarımızın çoğunun tartıştığı önemli bir konu bu ki yaklaşık olarak maksimum (yane en çoğundan) 5 milyon yıl ömür biçiliooo gezegenimize ki ve de ki bu da bize "amaaaan daha çok var bana denk gelmez nasılsa" dedirtcek gibi görünse de aslında mikroskobik bir zaman dilimidir evren içün...
Ha en bi fazla tartışılan konu da dünyamızın sonu "kara delik" miiiiii yoksam "beyaz cücemiiii" dir ki beyaz cüce diyenlerin daha aaarlıkta olduuunu biliyoruz zati.
Beyaz cüce nedir karadelik nedir... Benim gibin kozmoloji hastası olanlarınız eminim ki biliyorlardır bunların tanımlarını amma tebi herkesleri düşünerekten basit bir dille anlatıciiim.
Yıldızların ömürleri tükendiği effennim, hakkın rahmetine kavuşma günlerinin gelip gelmediii, içlerinde bulunmakta olan kütlelerine göre tespit edilir. Kütlesi Güneşinkinden effennim yaklaşık 1,5 katından aşağı olan yıldızlar, yapılarında bulunan hidrojeni önce bi güzel helyuma soora da helyumun tamamını karbon ve oksijene çevirerek yakıverirler. Artık yıldızın tüm enerjisi bitmiş, tükenmiş öööleee şeey olmuştur effennim. ve garibim yıldız artık beyaz cüce haline gelmiştir. ve effennim bu beyaz cüceler oluşurkene, atomlar öyle büyük kuvvetlerle sıkışırlar ki ne, çekirdeğin etrafında dolanan o miniminnacık elektronlar effenim çekirdeklerinden ayrılıverirler. Yıldız dünyamızın boyutlarına değin küçüldüğünde, elektronlar uygulanan yüksek basınca karşı koyarlar direnirler tüm güçleriynen ve yıldızın artık daha çok büzüşmesini önlerler.
İşte effennim, bizim canııım gezegenimizin sonu da ne acıdır ki ne bööle olcaktır ve fakat kara delik olmasından daha bi hayırlıdır de mi effennim?
Bildiiiniz üzre karadeliklerin o yüce o dayanılmaz çekim gücü kendi ışığını dahi çektiinden onları görmemiz bile impelsible (imkansız yane) ışık olmassa nassı görcez bir cismi de mi effennim? Ha bunlar da her maddeyi hatta ışığı dahi yuttuklarından hatta hatta kendi ışıklarını bilem, bööle kapkaralar ve gözlenmeleri imkansız derecede zordur ki sağolsun biraz da Einstein'ın sayesinde ne idüğü azcık belirli bir hale gelmiş ve zaman ilerledikçe pınçık çınçık çözülmüşlerdir...
yani diiiceeem odur ki, dünyamızı bekleyen akıbet, beyaz cüce olmaktır...
bizse onu bu yüce kozmolojik olaydan bile mahrum etmeye çabalayarak vaktinden evvel yok etmeğe uuraşmaktayız ki vebali çoook böyük olcaktır inanınız bana effennim.
bir acı tatlı yazımın daaa sonuna intikal ettim sevgili kitlem, hepinizi süper novalarınızdan öpüyor ve uzuuun yıllar dünyayla beraber dönmeeğe davet ediyorum...
esen kalın (esmeyen ince) (bu espirim pek uzadı farkındayım ama aldııım pozitif fiit bekler nedeniylen sık sık yineliyorum affınızı şeederek okuyucuklarım)
GÜLFİDANınız

2 yorum:

Adsız dedi ki...

amannn ne gerek var ufak tefek başsız badırıksız boydan yoksun bilmem nereden bacaklı beyaz cüce olmaya....



KARA DELİK bakınız adında meymenet var bir şatafat bir ürkütmeki sormayın gitsin...

(evet sormuyorum git)

şimcikin insan denen mahlukat olaraktan bizler hani her bir şeye DÜŞKÜNÜZ ya herşeyin gösterişlisini beğenirizya bu bakımdan ben şahsen bizzat kendim olaak KARADELİKTEN yanatarafım anacım...

hem öyle tuhaf fasitlerim yoktur öyle cüce müce neme lazım...

edi.ben dedi ki...

pek saygın okur kitle elemanım... effennim dediğiniz üzre karadelik pek bi şatafatlı gelmekte tebi kulağa göze ve dahi her bişiiimize.
amma ve lakin kozmolog bilimciler dünyanın akıbetinin beyaz cüceden yana olcaaa konusunda hem fikirler...
ne diyelim effennim hakkımızda hayırlısı hangisiyse o olsun...
esen kalınız sevgili Diagonel
sizi karadeliğin çekim gücü şiddettiynen böörüme çekip bir helyum patlamasıynan öpüyorum effennim
GÜLFİDANın